2011. december 10., szombat

sült csirke tökfőzelékkel

Annyira, de annyira megkívántam a tökfőzeléket... Nem! Nem! Mielőtt még mindenki arra gondolna, nem vagyok terhes. A múltkor hozattam haza egy kiló fagyasztott tököt, mert már régen szerettem volna elkészíteni. Olyan kicsit cukrosan, kicsit ecetesen, kicsit kaprosan, kicsit tejfölösen. Minden adott volt egy szombat esti vacsorához, így fakanalat ragadtam és belevágtam.

A csirkedarabokat megsóztam, fűszersóval ízesítettem és húspuhítóval megszórtam. Ismét a 'jóbarátomat', a sütőzacskót hívtam segítségül, hogy ropogós-porhanyós csirkefalatokat kapjunk. Beledobtam a zacskóba egy marék fokhagymát, valamint a húsok alá öntöttem két evőkanál olívaolajat, majd egy órahosszáig sütöttem 160°-on.


Tökfőzelék hozzávalói:
fél kiló tök
1 pohár tejföl
bors
kapor
1 evőkanál ecet
2 evőkanál cukor
2-3 evőkanál liszt vagy keményítő

A tökfőzelékhez fél kiló fagyasztott tököt vízben feltettem főni - nem sok vízbe, mert enged vizet -, majd kb. 30 perc után beletettem a kaprot, pici sót, borsot, 2 evőkanál cukrot és 1 evőkanál ecetet. Amikor teljesen megfőtt a tök, akkor a pohár tejfölt elkevertem 2-3 evőkanál liszttel vagy keményítővel és ráöntöttem a tökre. Amikor felfőtt, akkor kb. 3 perc után kész is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése