2012. február 23., csütörtök

szemesbab főzelék

Kívánság szerint készítettem el, úgy kérték, hogy olyan legyen, mint a régi menzai babfőzelék. Nem volt könnyű dolgom, mert már akkor sem szerettem, így csak ösztöneimre és a menzai emlékeimre tudtam hagyatkozni.

Hozzávalók:
20 dkg szemesbab (tarkabab)
1/4 dl olaj
3 dkg liszt
2,5 dkg vöröshagyma
1 db babérlevél
1 gerezd fokhagyma
1 dl tejföl
1/2 evőkanál ecet

Egy éjszakára beáztattam a babot. (Akinek gyorsan kell, az meleg vízbe áztassa be 2-3 órára és az eredmény ugyanaz lesz.) Reggel vizet cseréltem rajta - hogy ne legyen olyan puffasztó hatása -, majd ebbe a vízbe feltettem főni. Sót és babérlevelet adtam hozzá. Fedő alatt, lassú tűzön puhára főztem. Amíg a bab puhult, addig az olajból és a lisztből zsemleszínű rántást készítettem, amelybe belepirítottam a finomra vágott fokhagymát és vöröshagymát. A legjobb mindkét fajta hagymát szétpasszírozni. A rántáshoz lassan, kis adagonként hideg vizet kevertem, hogy sima legyen, majd a főzeléket besűrítettem vele. Végül hozzáadtam a tejfölt és az ecetet, majd felforraltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése