2012. március 23., péntek

tarhonyás csirke


A receptet két felnőtt és egy gyermek részére készítettem el, de természetesen lehet emelni a hozzávalókon.

Hozzávalók:
4 csirkeszárny
1 dupla csirkecomb
1 közepes fej vöröshagyma
egy fakanálnyi kacsazsír (ennek hiányában bármilyen zsiradék megteszi)
1 kis kanál őrölt pirospaprika
1 zöldpaprika
1 paradicsom
25 dkg nagy szemű tarhonya
só, bors

A kockára vágott vöröshagymát a zsiradékon üvegesre pároltam, majd beletettem a pirospaprikát és a megtisztított, hideg vízben megmosott csirkedarabokat. Kb. 5 percig - fehéredésig - pirítottam a csirkehúsokat, majd beletettem a felkockázott paradicsomot, zöldpaprikát és sóztam, borsoztam. Hozzáadtam 1,5 dl vizet és lassú tűzön majdnem puhára főztem. Ezután beleszórtam a tarhonyát és még adtam hozzá 2-2,5 dl vizet. Látni fogjuk, hogy mennyit fog felvenni a tarhonya. Lehetőség szerint ne kevergessük a tarhonyát, csak rázogassuk. Nekem sajnos nincs teflon edényem, amiben elég lett volna rázogatni, így maradtam a kevergetés mellett, amitől egy kicsit megtörődött a csirkehús. A tarhonyát 15-20 perc alatt főztem puhára.

Vigyázat! Könnyen leéghet, ha nem kevergetjük, ezért jó választás a teflon edény.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése