2012. március 30., péntek

Almatöltelékes palacsinta

A tésztát nem részletezném, mert a bevált receptet követtem. Annyit módosítottam az összetevőkön, hogy egy-két deciliternyi vizet öntöttem a bekevert tésztához, hogy hígabb legyen. (A hagyományos tej helyett pedig laktózmenteset tettem bele, de nem veszített így sem az értékéből.)


Az almatölteléket viszont most próbáltam ki először.

Hozzávalók:
3 db alma
1 evőkanál cukor

Az almákat megpucoltam és vékony szeletekre vágtam. Egy teflon edénybe beletettem, majd hozzáadtam a cukrot és fedő alatt, víz hozzáadása nélkül párolni kezdtem. Gyakran megkevertem és egészen lekvár állagúvá főztem. Ízre, állagra nagyon jó lett, a palacsintába töltve pedig igazi nyalánkság. Nem kell félni, hogy leég víz nélkül, mert az alma azonnal levet ereszt, így esélye sincs. Ez a mennyiség 12 kis palacsintába lett elég, mert az alma nagyon összeesett párolás közben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése