2012. augusztus 19., vasárnap

Elegáns áfonyás

A GoodFood magazin augusztusi számában találtam ezt a receptet és kivételesen rém egyszerű és nagyon finom lett a végeredmény.

Hozzávalók:
17,5 dkg vaj
17,5 dkg porcukor
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 tojás
2 teáskanál vaníliakivonat
17,5 dkg áfonya
1 evőkanál citromlé

A vajat, porcukrot, lisztet, sütőport, tojásokat, vaníliakivonatot és a citromlevet összekevertem, egyenletes állagú, sűrű tésztát kaptam. Előmelegítettem a sütőt 160°-ra, kivajaztam az őzgerincformát (lehet kenyérformában is sütni) és kikentem vajjal. A massza egyharmadát beleöntöttem a formába, majd rászórtam a gyümölcs egyharmadát. Ezt a műveletsort még kétszer elvégeztem és ügyeltem arra, hogy az utolsó tésztaréteget szép egyenletesen elsimítottam. Bő 50 percig sütöttem, de közben tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e már a közepe. 


Azóta már elkészítettem barackkal, szederrel és körtével is, minden variáció nagyon finom lett. A tészta szinte habkönnyű és bármilyen gyümölccsel elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése