2012. augusztus 9., csütörtök

Csalamádé (TOP SECRET!)

Ez a recept kemény három évembe telt, hogy megszerezzem. Anyósom receptje, aki a barátnőjétől kapta és szigorúan a lelkére kötötte, hogy nehogy átadja valakinek, mert annyira titkos. Én most merészelem megosztani, mert annyira, de annyira finom, hogy ezt nem lehet önző módon eltitkolni.

Hozzávalók:
2 kg paprika
2 kg uborka
2 kg hagyma
7 dkg só
50 dkg cukor
3 dl 10 %-os ecet
1 mokkáskanál borkén
1 mokkáskanál nátrium-benzoát

A paprikából én olyat vásároltam, ami már egy kicsit kezdett pirosodni és jó vastag húsú volt. Uborkából csemege uborkát vettem, a hagymából pedig inkább a kisebb-közepes fejeket. A hagymát megpucoltam, az uborkát dörzsi szivaccsal jól átmostam, a paprikából pedig kiszedtem a csumáját magházát. A hagymát és az uborkát lereszeltem uborkareszelőn, a paprikát pedig felszeltem vékonyra. Ezután a többi hozzávalót (sót, cukrot, ecetet, borként, nátrium-benzoátot) egy tálban pici langyos vízzel elkevertem, majd ráöntöttem a lereszelt zöldségekre és jól összekevertem. Egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnapra éppen annyi levet eresztett, hogy üvegekbe töltve minden üvegbe jutott a levéből is. Kb. 20 bébiételes üveg lesz ebből a mennyiségből tele, de én kétszer csináltam fél adagot, mert így is mire mindent lereszeltem eluntam a fél életem. 


Felbontás után hűtőben tároljuk, egyébként is finomabb hidegen, de üvegekben lezárva nagyon sokáig eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése