2012. augusztus 10., péntek

Rácsos almás pite

Már régóta kacérkodok a gondolattal, hogy elkészítem, de megmondom őszintén, hogy a rács sodorgatást nem nekem találták ki. Túl míves dolog, de most bevállaltam.

Hozzávalók:


A tésztához:

40 dkg liszt
10 dkg porcukor
25 dkg Rama margarin
1 tojás
1 csomag sütőpor
citromlé

A töltelékhez:
1 kg alma
5 dkg mazsola
8 dkg darált dió
őrölt fahéj
ízlés szerint cukor
10 dkg savanykás lekvár

A tészta kenéséhez:
1 tojás

A tészta hozzávalóit összegyúrtam annyi citromlével, hogy nyújtható tésztát kapjak, és 1 órára hűtőbe tettem. 

Közben az almát lereszeltem, megpároltam a mazsolával, a cukorral és a fahéjjal, majd kihűtöttem. 

A tésztát kettéosztottam. Az egyik felét kinyújtottam, és kibéleltem vele egy kikent tepsit. A tésztára lekvárt kentem, megszórtam a darált dióval, és ráterítettem az almát. A tészta másik feléből rudakat sodortam, és berácsoztam az almát. (Itt öregedtem 5 évet!)

Megkentem tojással, és előmelegített sütőben, 140°-on légkeverésessel megsütöttem. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése