2012. október 5., péntek

A Húsleves

Erről szerintem esszét lehetne írni, hogy milyen is az igazi jó húsleves. Azt tudom, hogy Anyukám húsleveséhez semmi sem hasonlítható, az mindig ugyanolyan finom, ugyanolyan színű, ugyanolyan illatú és ugyanolyan kinézetű. Persze azt húsa válogatja, hogy miből készíti. Én egy alap húslevest készítettem el csirkéből. Vettem (mivel sajnos házi nincs) jó sok húst és zöldséget és megpróbáltam utánozni az Anyukám húslevesét. A végeredmény nem csillagos ötös lett, még van mit fejlődnöm, de azért nem vágta hozzám a család.

Hozzávalók kb. 6-8 személyre:
4 db farhát (volt rajta mellcsont és nyak is)
1 csirkeszárny
5 csirkezúza
2 csirkemáj
10 sárgarépa
5 fehérrépa
2 szem krumpli
1/4 zellergumó és zöldje
1/4 karalábé
1 paradicsom
2 kisfej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma

A húsokat alaposan megtisztítottam és feldaraboltam. A farhátat hagytam egyben, csak a mellcsontokat és a nyakat szedtem le róla. Egy nagy fazék aljába belepakoltam az összes húst és hideg vízzel felengedtem, úgy hogy jó bőven ellepje. A főzőlap legkisebb rózsájának a tartalék lángján elkezdtem főzni. Ekkor még csak hús és víz van a fazékban! Bő másfél óra múlva elkezdett a habja feljönni a tetejére, ekkor hősiesen elkezdtem leszedni azt. Addig szedtem le a habot róla, amíg nem láttam, hogy tisztul az egész és pezseg a leves. Nekem ez cirka két-két és fél óra volt. Ekkor a megpucolt és feldarabolt zöldségeket belepakoltam, megsóztam, vegetával és szemes borssal ízesítettem, majd még bő egy órát főztem, illetve egészen addig amíg a zöldség meg nem puhul. A csirkemájat majdnem a legvégén tettem csak bele, hogy ne legyen kemény. Végig takarék lángon főztem,igaz macerás és hosszú, de az ízek így érnek össze. Természetesen, aki szeretne tehet a levesbe másféle vagy többféle húst is (csirkeláb, csirkecomb, csirkefej stb.) kinek mi az ízlése, de ha sertésből vagy marhából főzzük, akkor ugyanígy kell eljárni. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése