2012. október 8., hétfő

Túrógombóc


Anyósom készíti valami fenséges túrógombócot, de úgy gondoltam, hogy én is nekiállok és remekelek valami finomat a családnak. A terv bejött, a család örült.

Hozzávalók:

50 dkg túró
2 tojás
4 evőkanál zsemlemorzsa
2 evőkanál liszt
pici só
2 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál porcukor
3 evőkanál tejföl (szükség esetén ez a mennyiség csökkenthető-növelhető, a lányeg, hogy formálható legyen)


A tálaláshoz:
15 dkg pirított zsemlemorzsa
2 teáskanál fahéj
2 csomag vaníliás cukor

2 dl tejföl
2 evőkanál cukor

A túrót villával összetörtem, majd hozzáadtam a többi hozzávalót. Jól összedolgoztam, majd forrásban lévő, de nem lobogó vízben kifőztem. Akkor jók a gombócok, ha a víz tetejére feljönnek. 

A zsemlemorzsát pici olajon megpirítottam, tettem bele 2 csomag vaníliás cukrot és 2 teáskanál fahéjat. Ebben meghempergettem a gombócokat, majd a tejfölt kikevertem a cukorral és meglocsoltam azokat. Kiadós adag, 3-4 személynek is elég.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése