2012. október 9., kedd

Zserbó

Mindig azt gondoltam, hogy ilyen süteményt csak a cukrászok képesek készíteni, de aztán kaptam egy jó kis receptet évekkel ezelőtt egy kolléganőmtől és minden bátorságomat összeszedtem, hogy megpróbáljam én is a szinte lehetetlent. Azóta már rengetegszer készítettem és még soha nem lett csalódás belőle, így most megosztom az én 'titkomat'. Akinek nem sürgős a dolog, az legalább egy, de inkább két nappal előtte készítse el, hogy igazán finom legyen.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg margarin
1 tojás sárgája
4 evőkanál porcukor
1 csomag vaníliás cukor
csipet só
2 dkg élesztő kevés tejbe megfuttatva
1 dl tejföl
1 kávéskanál szódabikarbóna

Töltelékhez:
25 dkg darált dió
20 dkg porcukor
2 csomag vaníliás cukor
baracklekvár
1 dl tej
rumaroma
2 evőkanál kakaópor

Tetejére:
4-5 tábla Katica ét tortabevonó

A tésztához valókat összegyúrtam. A tészta ne legyen túl kemény, tejföllel lehet lágyítani. Amikor jól összegyúrtam, akkor három cipóba osztottam. A sütő nagy négyzet alakú, lapos tepsijét kikentem margarinnal és meghintettem liszttel, majd az első cipóból lapot nyújtottam és beletettem a tepsi aljába. Közben elkészítettem a tölteléket.  A diót összekevertem a porcukorral, a kakaóporral és a vaníliás cukorral. A tésztát megkentem barackízzel, majd a dió felével megszórtam. A rumaromás tej felével meglocsoltam. Ne áztassuk el, egyenletesen locsoljuk mindenhová! Következett a második lap. Ezt is megkentem lekvárral, megszórtam a dió másik felével és meglocsoltam a maradék rumaromás tejjel. Az utolsó cipót is kinyújtottam és lefedtem a tetejét vele. Megszurkáltam villával a tetejét, hogy a sülés közben keletkezett gőz kijöjjön, majd 160°-os légkeveréses elektromos sütőben 30-40 percig sütöttem. A tésztát hagytam teljesen kihűlni, majd a tortabevonókat egy kis tejjel felolvasztottam és megkentem az egész tetejét. Én három tábla bevonót szoktam használni, mert így nagyon vékony lesz a csokiréteg a tetején, mi így szeretjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése