2011. november 12., szombat

Burgonyagombóc leves kolbásszal

Hozzávalók:
50 dkg burgonya
1 bögre liszt (2,5 dl)
15 dkg füstölt kolbász
1 kiskanál pirosarany
2-3 szál sárgarépa, fehérrépa
1 közepes vöröshagyma
2 dl tejföl
1 gerezd fokhagyma
3 evőkanál olaj
só, vegeta, őrölt bors
víz

Ez az alaprecept, persze ebből nagy adag leves készíthető el. Én ennek nagyjából harmadát szoktam elkészíteni kettőnknek (hármunknak).

Elkészítés:
Felteszem sós vízbe főni a kockára vágott burgonyát, majd amikor megfőtt összetöröm, hagyom langyosra kihűlni és liszttel addig gyúrom, ameddig golyókká formálható nem lesz. Sóval ízesítem, hozzáadok 1 evőkanál olajat.
2 evőkanál olajon megpirítok 2 evőkanál lisztet, rádobom a felaprított vöröshagymát, fokhagymát. Amikor összepirul, akkor felöntöm 1 liter vízzel, megsózom, vegetával és őrölt borssal ízesítem, majd beleteszem a karikára vágott sárgarépát és fehérrépát. (Szoktam még kelkáposzta levelet és 1 kockára vágott burgonyát is beletenni.)
Amikor megpuhulnak a zöldségek, akkor hozzáadom a felkarikázott kolbászt és tovább főzöm pár percig, majd beleteszem a burgonyagombócokat és megvárom, amíg mind feljön a leves tetejére. Végül tejfölt és pirosaranyat teszek bele.

Kiadós leves, akár egytálételként is megállja a helyét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése