2011. július 10., vasárnap

rántott karfiol és csirkemáj párolt rizzsel

Amikor elérkezik a karfiol szezonja, akkor elég gyakran varázsolok valami karfiolos ételt az asztalra. Anyukám csak párizsi panírba sütötte mindig, de én jobban szeretem kirántani a karfiolt.
Könnyűnek nem mondhatnám vacsorára, de néha jól esik egy kicsit jajgatni. Ezzel a recepttel nem mondok újat tudom, de esetleg ötletadónak jól jöhet.

A karfiolt rózsáira szedtem, majd sós vízbe majdnem puhára pároltam. A torzsáján ezt kiválóan tudom ellenőrizni, hogy mikor jó már. Lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgattam, majd bő olajban kisütöttem. A csirkemájat sóval ízesítettem és borssal fűszereztem, majd szintén lisztben, tojásban, zsemlemorzsában megforgattam és kisütöttem. A májjal nagyon kell vigyázni, mert sülés közben előszeretettel durrog, így eléggé óvatosan kell közelíteni felé. Ajánlott a védőfelszerelés, amely állhat sütőkesztyűből, kötényből és egy jókora fedőből. Köretként párolt rizst tálaltam mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése