2011. július 10., vasárnap

Töltike (levesbetét)

Anyukám húsleveséhez készítettem el az alábbi levesbetétet. Nagyon finom, laktató és nem a megszokott tészta-zöldség kombináció.

1 db zsemlét hideg tejbe beáztattam, majd kicsavartam. Hozzáadtam 1 egész tojást, ízlés szerint sót, borsot és vegetát. Serpenyőben olajon apróra vágott gombát (kb. 4-5 nagyobb fejet) és csirkemájat (kb. 25 dkg-nyit), pici vöröshagymán megdinszteltem.
Amikor megdinsztelődött minden, akkor krumplinyomón jól áttörtem, de darálni is lehet. Összekevertem az egészet, majd egy nagy csokor petrezselyemzöldet daraboltam bele.
Végül összegyúrtam az egészet és nylon zacskóba töltöttem, rúd alakúra formáztam. Dupla zacskóba tettem, elforgatva, hogy még véletlenül se főljön szét. Zubogó vízbe tettem és 20-25 percig főztem. A zacskó száját hozzáfogtam a fedővel a fazék széléhez, így biztos lehettem abban, hogy nem vándorol el a töltikém.
Amikor kihűlt 1,5 cm-es csíkokra szeleteltem. Főtt hússal és zöldséggel tálaltam, de Anyukám főzött mellé még tésztát is. Igazi kiadós vasárnapi húsleves lett.

1 megjegyzés: