2012. június 6., szerda

Eperdzsem

Itt az eperszezon, illetve már majdnem vége is, úgyhogy gyorsan megmentettem némi epret az utókornak. Összesen 4 kiló epret vettem, két adagban készítettem el. Ebből 17 bébiételes üveg dzsem lett.

Elkészítés:
Mossuk meg az epret, távolítsuk el a csumáját és amelyiken bármilyen egészségtelennek tűnő nyomot látunk, azt dobjuk ki. Krumplinyomóval törjük össze, majd adjunk hozzá (a két kilóhoz) fél kiló fruktózt és egy zacskó dzsemfix extrát. Folyamatos kevergetés mellett, de tényleg folyamatos legyen, nagy lángon forraljuk fel, majd hagyjuk kb. három percig zubogva főni. Ha szükséges, akkor a habját szedjük le, majd úgy forrón töltsük a sterilizált üvegekbe és állítsuk fejjel lefelé. Én általában néhány órát úgy felejtettem őket. Az üvegeket a gyermek engedélyével a mikrós sterilizálóban forraltam ki, a kupakokat pedig beletettem egy kisebb fazékba és amíg kevergettem a dzsemet, azok is kifőttek. A kezünkre nagyon vigyázzunk, hiszen minden forró, így ajánlatos sütőkesztyűben véghezvinni ezt az akciót. Megkóstolni tilos, mert akkor nem marad mit eltenni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése