2012. június 5., kedd

kapros-túrós lepény

Szezonja van, így nekem is meg kellett sütnöm, az pedig már más kérdés, hogy mind Anyukámnál, mind Anyósomnál kapor dömping van, így nem kérdés, hogy ezt a kapros ételt is sorba vettem.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
13 dkg vaj
2 tojás sárgája
tejföl
1 evőkanál cukor
csipetnyi só

Töltelék:
25 dkg túró
1 tojás sárgája
7 dkg vaj
3 tojás fehérje habnak
3 evőkanál cukor
kapor
csipetnyi só
tetejére tejföl

A tésztához a hozzávalókat összegyúrtam és annyi tejfölt tettem bele, hogy egy jól gyúrható, inkább lágy tésztát kapjak. Egy kb. 20x30 cm-es tepsit kivajaztam és beletettem a tésztát, úgy hogy a széleit felhajtottam egy centi magasra a tepsi szélénél. Nem előmelegített sütőben 10-15 perc alatt, 160°-on elősütöttem a tésztát, addig amíg elkészítettem a tölteléket.
A töltelékhez a túrót villával összetörtem, majd beletettem a vajat, tojássárgáját, a tojások fehérjét habnak felverve, a cukrot, a sót és a kaprot. Összekevertem és az elősütött tészta tetejére öntöttem, majd vékonyan megkentem a tetejét tejföllel (elhagyható, nem sokat dob a dolgon).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése