2012. június 12., kedd

Tejes kifli

Pipacstól kaptam ezt a fantasztikus receptet, de mivel nem éppen kalóriaszegény így csak egyszer mertem eddig megcsinálni. Langyosan, vajjal valami fenséges!
A recepten annyit változtattam, hogy fél adagot készítettem el és így 8 db helyes, de ugyanakkor nagyon tartalmas kiflit tudtam kisütni.

Hozzávalók:
40 dkg liszt
kb. 2,5 dl tej
2 dkg élesztő
fél evőkanál só
fél evőkanál cukor
2 evőkanál kefír
2 evőkanál olaj

A tejet meglangyosítottam a cukorral, majd felfuttattam benne az élesztőt. A sót elkevertem a lisztben, majd hozzáadtam a kefírt és az élesztős tejet, ill. olaj hozzáadásával tésztát készítettem. Először tálban dolgoztam össze, majd kiborítottam a tésztát lisztezett deszkára, és jól átgyúrtam. Ne legyen lágy a tészta, inkább rugalmas. A liszt minőségétől függően a tej mennyisége változhat. Langyos helyen kelesztettem fél óra alatt duplájára, majd ha megkelt, deszkán átgyúrtam, és 4 felé osztottam. Egy-egy részt kinyújtottam kör alakúra, és 4 felé vágtam. Az így kapott cikkelyeket szélesebb felüknél kezdve feltekertem kifli formájúra, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Ne tegyük túl közel egymáshoz, mert nőni fognak sütés közben! Tetejüket megkentem langyos tejjel, és hagytam még 15-20 percig kelni a tepsiben. Előmelegített sütőben fél óra alatt pirosra sütöttem. Rácsra tettem és alig bírtam kivárni, hogy kihűljön.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése