2012. június 23., szombat

majonézes krumplisaláta

Kislányom szülinapi bulijára készítettem köretként. Nem akartam szokványos dolgot készíteni, így a NoSalty-t hívtam segítségül és ott találtam ezt a receptet. Picit itt-ott módosítottam rajta, de így is nagyon finom lett.

Hozzávalók:
1 kg burgonya
5 fej lilahagyma
1 evőkanál só
2 evőkanál ecet

Öntet:
4 dl tejföl
6 evőkanál majonéz (1 nagy tubus)
2 teáskanál citromlé
2 teáskanál cukor
1 teáskanál mustár
1 mokkáskanál bors
1 mokkáskanál só

Sós vízben feltettem főni héjastól a krumplit, beletettem az egy evőkanál sót. A lilahagymát felkarikáztam. 1,5 liter vizet 2 teáskanálnyi sóval és az ecettel felforraltam. A hagymát ebbe a lébe tettem abálódni, amíg üveges nem lett. A megfőtt krumplit meghámoztam és felkarikáztam. Az ecetes lével leöntöttem még melegen és kb. 20 percig állni hagytam, majd leszűrtem és megvártam amíg kihűl. 
Amíg a krumpli kihűlt, elkészítettem az öntetet: a tejfölbe belekevertem a majonézt, mustárt, cukrot, citromlevet, borsot és a sót. A kihűlt krumplit és a lilahagymát az öntettel lazán összekevertem.



Az ecet a lilahagymát fogyaszthatóbbá tette, vagyis nem égett senkinek a gyomra tőle és az illata sem volt annyira intenzív. A krumplit pedig egyben tartotta, nem engedte, hogy széttöredezzen. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése