2012. június 23., szombat

tzatziki saláta

Szintén a szülinapi bulira készült, köretnek. A vendégek nagyon rákattantak és én sem gondoltam, hogy ilyen finom lesz. Mivel nem volt ilyen receptem kéznél, így ezt a NoSalty-n kerestem és találtam meg. Íme a recept, néhány módosítással.

Hozzávalók:
500 g natúr joghurt lecsöpögtetve
2 közepes uborka
3-4 gerezd fokhagyma
1 evőkanál friss kapor
1 evőkanál extra szűz olívaolaj
1/2 teáskanál frissen facsart citromlé
frissen őrölt bors



Egy nagy szűrőt kibéleltem egy textilpelenkával és ráültettem egy nagy tál tetejére, hogy a szűrő nem érjen le az edény aljára. Belekanalaztam a joghurtot és néhány órára betettem lefedve a hűtőbe, hagytam kicsöpögni a savót. (A joghurtból így kb. a fele mennyiség lesz!) 
Lereszeltem az uborkát héjával együtt, lesóztam egy órára majd jó alaposan kicsavartam a levét.
A joghurtot az uborkával összekevertem, hozzáadtam a zúzott fokhagymát, kaprot, citromlevet, olívaolajat, borsot és jól összedolgoztam.
Néhány órára hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérhessenek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése