2011. június 13., hétfő

pünkösdi menü

Megszorultam, így kénytelen voltam kreálni valamit az asztalra ma délre. Olyanba gondolkodtam, amiből Lara is ehet és könnyen kész van. Arról pedig nem is beszélve, hogy könnyű ebédnek kellett lennie, mert ezután indultunk Szegedre a Vadasparkba.

Burgonyaleves 'tejfellel' meglocsolva
A recept rém egyszerű. Végy egy kanál kacsazsírt (ennek hiányában bármilyen más zsír is megteszi), futass meg rajta egy kisebb fej vöröshagymát üvegesre, majd dobj rá egy teáskanál őrölt fűszerpaprikát és végül a kockára-karikára vágott zöldségeket (burgonya, sárgarépa, petrezselyem gyökér). Ezután ízesítheted sóval, borssal, vegetával. Amikor megfőttek a zöldségek, néhány kanállal a forró levesből végy ki és keverd el két evőkanál tejföllel, majd öntsd a levesre és hagyd egyet forrani.


Lecsós sült csirkecombok héjában sült újburgonyával és párolt sárgarépával
A csirkecombokat egy sütőzacskóra bíztam, hogy igazán finomak és zamatosak legyenek. Megmosás és alapos átnézés - tolleltüntetés - után fűszereztem szárnyas fűszersóval, majd hozzádobtam karikára vágott vöröshagymát, fehér paprikát, paradicsomot. Légkeveréses sütőben kicsivel több, mint egy órát sütöttem és a végén tíz percre felvágtam a zacskót, hogy piruljanak a combok.


Az újburgonyát dörzsiszivaccsal jól átdörgöltem, felszeleteltem és bő olajban aranyszínűre sütöttem. Rozmaringos fűszerkeverékkel megszórtam és friss petrezselyemzöldet daraboltam rá.
A párolt sárgarépát (szinte megunhatatlan nálunk és mindig ipari mennyiségű sárgarépa van itthon Lara miatt) pedig ételpárolóban pároltam, így zamatosabb, finomabb marad. Fél óra alatt kész van egy nagy adag.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése